Stem nu
Op de Vieze Verkiezing

Terwijl de klimaatcrisis steeds extremere vormen aanneemt, zien we reclames van de grootste veroorzakers van deze crisis nog altijd overal om ons heen. Dat terwijl deze reclames leiden tot meer uitstoot. Adverteren voor fossiel in de klimaatcrisis vinden wij brutaal. Stem daarom nu op de meest brutale fossiele reclame van 2021. Wie wordt de winnaar van De Vieze Verkiezing en blijft achter met een dubieuze publieksprijs en veel stof tot nadenken?
Verkiezing

De Vieze Verkiezing

Fossiele reclames hebben veel invloed. Ze verkopen niet alleen hun producten, maar ook zichzelf. Met miljardenbudgetten voor marketing blijven fossiele bedrijven inzetten op een fossiele toekomst, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Tabaksreclames zijn al 20 jaar verboden; waarom mogen de grote aanjagers van de klimaatcrisis, die meer gezondheidsschade aanrichten, wél doorgaan met adverteren?
Maak toekomst
Met De Vieze Verkiezing zeggen wij tegen fossiele bedrijven en reclamebureaus: reclame maken voor klimaatschade kan niet meer. De meest brutale fossiele reclame wordt, mede dankzij jouw stem, beloond met een kleine Greenpeace-verrassing ;)
Maak toekomst

Sluit je aan! Make friends.

Blijf via SMS op de hoogte van nieuwe Maak Toekomst acties waaraan jij kan bijdragen. 100% anoniem en gratis!
06

Goed dat je mee doet!

Je wordt vanaf nu op hoogte gehouden wanneer we je hulp nodig hebben bij acties van Maak Toekomst.

Wil je ook benaderd worden voor andere acties van Greenpeace Nederland?